19 اردیبهشت 1404 15:37

مراحل ثبت و رسیدگی به شکایات کارگری در اداره کار چگونه است؟

مطالب مرتبط

آنچه در این مقاله خواهید خواند

مراحل ثبت و رسیدگی به شکایات کارگری در اداره کار چگونه است؟

 

علی اکبررضایی کارشناس روابط کار و رییس هیأت تشخیص اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان سمیرم ،در خصوص مراحل ثبت و رسیدگی به شکایات کارگری در اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی گفت:اگر کارگری قصد شکایت از کارفرما را دارد، ابتدا می‌بایست نسبت به احراز هویت حضوری در سامانه جامع روابط کار اقدام و پس از دریافت پیامک ورمز عبورشخصی، نسبت به ورود به سامانه جامع روابط کار اقدام و شکایت خود را ثبت نماید و بعد از دریافت پیامک و مشخص شدن تاریخ جلسه رسیدگی در موعد مقرر در اداره کار شهرستانی که آخرین کارگاه در آن واقع شده حضور بهم رساند. ایشان اعلام کردند عدم حضور کارگر در جلسه رسیدگی به منزله انصراف از شکایت تلقی و قرار ابطال دادخواست مطروحه صادر می گردد . وی خاطر نشان کردند ابلاغ به کارفرما (هم پیامکی، هم فیزیکی) انجام وکارفرمایان(حقیقی و حقوقی) هم میبایست همانند کارگران در سامانه مذکور احراز هویت نموده و در صورت عدم احراز هویت کارفرما ، از ورود نامبرده در جلسات رسیدگی ممانعت میگردد. رضایی اظهار داشت: در صورتی که کارفرما احراز هویت شده باشد ونتواند شخصا در جلسه حضور پیدا کند میتواندبا ارسال لایحه دفاعیه و یا معرفی نماینده خود از طریق سامانه مذکور اقدام نماید. ایشان گفتند سالانه بیش از ۲۰۰ جلسه رسیدگی در خصوص شکایات کارگری و کارفرمایی در هیأت تشخیص اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سمیرم برگزار و منجر به صدور رأی قانونی میگرددکه آراء صادره از طریق واحد اجرای احکام دادگستری به مورد اجرا گذارده میشود.

وی همچنین اذعان داشت که بیش از ۱۰۰۰ مورد مشاوره به جامعه هدف در واحد روابط کار اداره سمیرم توسط کارشناسان این اداره انجام میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *