شناسه خدمت: ۱۳۰۴۲۶۵۲۱۰۰
عنوان خدمت: صدور و تمدید پروانه ساخت
نوع خدمت: خدمت به شهروندان (G2C)
شرح خدمات
در این خدمت صدور و تمدید پروانه ساختمانی در کاربریهای مختلف در محدوده قانونی و استحفاظی شهر انجام میپذیرد.
قوانین و مقررات
اگر ذینفع مجاز به تهیه نقشه های معماری و محاسباتی
الف : نباشد : دلایل مربوط کتباً به ذینفع اعلام میگردد.
ب: باشد
ب-۱:نیاز به تغییر کاربری و… نداشته باشد طبق ضوابط به ردیف ۴ مراجعه کند.
ب-۲:اگرمالک تقاضای تغییر کاربری و افزایش تراکم را داد:تنظیم توافقنامه با امضاء شهردار، مالک و پس از صدور مصوبه شورا مبنی برموافقت باتوجه به کاربری ملک از ادارات مختلف استعلام اخذ و به کمیسیونهای مربوطه ارجاع و بعداز موافقت ازطریق کمیسیونها به روند خود ادامه داده.
مدارک مورد نیاز جهت صدور پروانه
- فرم درخواست صدور پروانه ساختمان
- فتوکپی شناسنامه ذینفع (مالک یا مالکین) یا فتوکپی وکالت نامه
- فتوکپی مدرک مالکیت
- ارائه فیش پرداختی
- ارائه فیش پرداخت شده عوارض نوسازی در صورتی که نوسازی شده باشد.
- ارائه گزارش وضع موجود
- بازدید کارشناس شهرداری از محل و تنظیم گزارش وضع موجود
- کروکی موقعیت ساختمان
مدارک مورد نیاز جهت تمدید پروانه
- فرم درخواست تمدید
- پروانه ساخت قبلی
- ارائه فیش پرداختی
- ارائه فیش پرداخت شده عوارض نوسازی در صورتی که نوسازی شده باشد.
فرآیند ارائه خدمت
- بازدید کارشناس شهرسازی
- بررسی گزارش شهرسازی و صدور استعلام از ثبت اسناد و راه و شهرسازی در خصوص مالکیت
- موافقت با صدور پروانه ساختمانی
- دستور تهیه نقشه ساختمانی
- مراجعه به نمایندگی نظام مهندسی برای تهیه نقشه ساختمانی
- ارائه نقشه ساختمانی تهیه شده توسط مالک به شهرسازی به انضمام گواهی امضاء مالک و ناظر بر روی فرم نظام مهندسی
- استعلام از سازمان بیمه تأمین اجتماعی و سازمان آتش نشانی و دریافت پاسخ
- تنظیم پیش نویس پروانه ساختمانی
- محاسبات عوارض پروانه ساختمان توسط واحد محاسبات درآمد
- پرداخت عوارض پروانه ساختمانی و عوارض نوسازی و تأیید واحدهای مربوطه
- اخذ برگ تعهد نظارت که در دفترخانه اسناد رسمی گواهی امضا شده توسط امور مهندسین ناظر
- امضای پیش نویس پروانه ساختمان با حضور مهندس ناظر در شهرداری
- تنظیم دفترچه شناسنامه ساختمانی
- تأیید مسئول شهرسازی و معاونت شهرسازی
- دبیرخانه جهت صدور پروانه ساختمانی
استعلامات مورد نیاز
تامین اجتماعی و آتش نشانی
متوسط زمان ارائه خدمات
یک هفته پس از تکمیل مدارک
ساعات ارائه خدمت
ثبت نام اولیه آنلاین و ۲۴ ساعته و پیگیریهای حضوری در ساعات اداری
تعداد مراجعات حضوری
حداقل ۳ بار
هزینه ارائه خدمت (ریال)
بر اساس دفترچه عوارض سالیانه
نحوه دسترسی خدمت
- اینترنتی
- پست اکترونیک
- پست اکترونیک
- حضوری
- تلفن همراه
- تلفن همراه
- سامانه پیامک
- دفاتر پیشخوان دولت
- تلفن گویا / مرکز تماس
نمودار مراحل دریافت خدمت
پرسش و پاسخ
مدت زمان صدور پروانه ………… است.
پس از صدور پروانه شما پیامکی حاوی اعلام صدور پروانه شما به شماره موبایل ثبت شده در مراحل درخواست ارسال می گردد.